bexta

Underbara Långhelg

Publicerad 2012-05-20 18:16:57 i Allmänt

Torsdagen blev mysig, inte så mycket femkamp eftersom det regnade med jämna mellanrum, men trevligt sällskap och god mat, promenad och hockey på tvn, det blir ju en helkväll för alla :-)
På fredagen fick jag roligt besök av en kompis, hennes lillasyster och deras hundar, fika, promenad och skitsnack. Dagen avslutades med ett kvarterspartaj med härliga grannar, 2 av 3 barn avklarade sitt första dopp för sommaren... ganska kallt såg det ut att vara. Försov mig på lördag morgon, skulle träffa svägerskan på IKEAs parkering för att gå på deras loppis. Jag gjorde misstaget att förlita mig på att mina busungar skulle väcka mig i tid som vanligt... men efter att ha varit på kvartersfest kvällen innan, sov alla tre till 9.15 för första gången någonsin, vilket gjorde att vi fick rusa iväg, äta macka i bilen på väg in till stan... men loppisen blev en hit iaf. Barnen fyndade en hel del smått och gott bl.a en jätte tiger, en disco lampa och en tveeggad yxa...
Jag hann precis hem för att göra iordning lite innan vi fick besök igen, denna gången av en av mina äldsta vänner och hennes dotter, det blev åter igen lite grillat och mycket skitsnack ;-) och sedan övernattning.

Idag vaknade vi upp till strålande sol, perfekt för att sitta i trädgården, en riktig bonus var att jag fick välbehövlig hjälp i trädgården, tusen tack!! Lämnade sedan mannen och barnen i grannens trädgård, där det badades och allmänt njöts av det fina vädret, och gick till jobbet. Så nu sitter jag här och tittar ut på vårt fina gröna träd utanför jobbfönstret :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela