bexta

Obeskrivligt trött...

Publicerad 2012-06-13 14:08:56 i Vikt/Hälsa

Jag är så otroligt trött idag, var det igår också... jag har slarvat med min multivitamin och undrar om det verkligen är så att jag nu inte får alla de vitaminer och mineraler som jag behöver... Jag började ta den för att jag fick för mig att de hjälpte efter att jag hade varit sjuk i 2 veckor på raken, men jag trodde egentligen inte att de gjorde någon större skillnad, men det gör de kanske??

Jag har lyckats hålla mina -8kg som jag gick ned när jag var sjuk, men nu vill jag ner ytterligare några kg, det är på tiden att jag blir av med de här extra kg som jag la på under min sista graviditet! Jag tänkte att jag ska lägga upp mina värden (kg, cm) så ska jag prova mig fram och se vad som ger resultat. Jag fick ett promenad program genom må bra http://mabra.com/files/2012/05/Promenad-program-20121.pdf 

I det stora hela så ser "schemat" ut så här;

Programmet som snabbformar figuren

Måndag: Intervallpromenad 30 minuter. Varva 5 minuters snabb och 5 minuters långsammare takt. 

Tisdag: Styrketräning

Onsdag
: Tempopromenad 45 minuter. Rask och jämn takt.

Torsdag: Styrketräning

Fredag
: Vila

Lördag:Långpromenad 60–90 minuter. Gå i valfri takt.

Söndag: Valfritt pass. Välj mellan att styrketräna eller ta en valfri promenad på 60 minuter.


Det verkar som om detta kan vara en bra start för att få igång kroppen och få in daglig träning i sina vanliga rutiner. Det är ju viktigt att man tar sig tid till sig själv också, det har jag inte varit så bra på innan. Jag får väga och mäta mig hemma och sätta upp mina mål, det är ju en lång väg att gå så det gäller att jobba på motivationen!

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2012-06-17 12:24:05

Det där programmet gillade jag ! Snor det rakt av! Tar 3 veckor utan pass och kör promenad och styrketräning!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-06-17 21:13:44

Kul :) Det tycker jag att du ska, jag tyckte också att det lät bra. Så kan vi motivera varandra :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela