bexta

Livskvalité

Publicerad 2012-06-06 11:51:19 i Allmänt

Jag har ett problem... Min lillebror vill ha något typiskt svenskt, och då vill jag hitta något som är användbart eller iaf en kul grej... men det står helt still, har inga idéer alls. Men, på jakt efter denna speciella svenska present läste jag en mening som verkligen lyfte humöret;

"Tyck inte illa om att bli gammal, var glad att du fått chansen!"

Det är det bästa jag har läst idag. Får verkligen en att tänka efter lite, vad prioriterar jag egentligen? All energi jag lägger på att ängslas över att tiden går, och allt jag vill göra som jag kanske inte hinner... usch känner stress bara jag sitter och skriver det så här. Men om man istället tänker på var man är, vem man har runt sig och allt det man faktiskt har hunnit med, så får man helt plötsligt en helt annan inblick på sitt liv. Det lönar sig att få ut så mycket som möjligt av varje dag, vilket inte är det samma som att man måste göra så mycket som möjligt varje dag utan för mig innebär det att njuta så mycket man kan på en dag, vare sig man hittar på något nytt och spännande eller om man sitter hemma och tittar på de fina färgerna som finns i trädgården. Jag har nu beslutat mig för att göra mitt bästa för att njuta, inte gräva ner mig alltför mycket över småsaker och att försöka ta hand om mig själv bättre... vem ska annars göra det?

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2012-06-06 12:38:12

Dalahästen är väl något alla tycker representerar Sverige, Knäckebröd måste väl vara exotiskt där nere ;) Kanske till och med en Gyllene Tider t-shirt ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela