bexta

Vandring Romeleåsen

Publicerad 2012-07-23 02:36:41 i Vikt/Hälsa

Sträcka Genarp - Veberöd
 
Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på ett tag så jag går tillbaka till förra helgen då jag på lördagen genomförde ett av mina sommarmåsten, att vandra på Romeleåsen. Jag lägger till fler bilder senare när jag har dem tillgängliga. Jag gick med min mamma och det var verkligen supermysigt. Vi gick sammanlagt 16,2km. Först gick vi från idrottsplatsen i Genarp till punkten där man svänger ner mot Veberöd, vi följde skåneleden (de oranga prickarna) det var ca 7km. Men vi tyckte att vi kunde gå lite längre så vi gick vidare mot Romeleklint och The Lodge och runt så till slut hamnade vi vid nedgången till Veberöd igen (de blå prickarna). När det var ca 4km kvar av vandringen så fick jag skoskav på högra foten, men lite papper emellan så funkade det att gå resten också. Det är så rogivande att vara ute på detta sättet, jag har kommit fram till ett annat mål som jag vill nå (utan tidsgräns), jag vill gå hela skåneleden! Inte hela på en gång, men jag vill göra alla etapper. Jag hittade deras hemsida http://www.skaneleden.se och där kan man hitta alla etapper, förslag på rundvandringar bl.a.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela