bexta

Tisdag...

Publicerad 2012-07-04 11:59:46 i Vikt/Hälsa

Jag avslutade mitt nattpass och körde in till Malmö för att göra en ombesiktning på bilen, fick vänta i kö i ca en halvtimme så det var inte så farligt och bilen gick igenom!! Sedan skulle jag köra hem men blev akut trött och somnade nästan på motorvägen, så jag fick stanna till på en rastplats i ca 10min innan jag vågade köra vidare. Så kom jag äntligen hem och kunde gå lägga mig i min sköna säng. Vid 15.30 hämtade jag barnen från dagis och fritids och åkte hem igen. Barnen sprang ut och lekte direkt, så jag la mig och läste en stund (läser Twilight serien igen, just nu New Moon)  innan maten. Efter mat, ombyte till pyjamas och tandborstning så ville barnen se Allsång på Skansen (inte riktigt min grej) så det gjorde vi, och fick reda på att Loreen ska vara med nästa vecka, då blev det lyckotjut. Efter tv tittandet blev det nattning och sedan äntligen hade jag hittat lite energi till min styrketräning.
 
Jag gjorde alla övningar tre gånger. Började med Snabba fötter med knäböj i 30sek; Böj knäna och stå med fötterna i höftbredd. Överkroppen är upprätt. Småspring på stället med böjda knän. Jag har börjat med 30sek eftersom jag inte har den bästa kondisen just nu, men tiden anpassas efter kondition och upprepas som sagt 3ggr.
Sedan blev det Knäindrag i magplanka 10st; Stå med händerna och fötterna i golvet, som istarten av en armhävning. Kroppen är rak i neutral position. Dra in ena knäet mot magen. Undvik att böja på ryggen, foten glider längs golvet. Sträck ut benet igen och upprepa med det andra, öka takten när det känns bra, böj och sträck benen växelvis. Jag har börjat med 10st på vardera ben och upprepar det 3ggr.
Efter det körde jag Jämfotahopp med knäböj 20st; Placera fötterna i höftbredd, böj knäna och hoppa jämfota framåt. Jag har börjat med 20st som upprepas 3ggr.
Sist på programmet för mig igår var Planka med fotindrag 10st; Lägg dig på rygg. Böj knäna och placera fötterna nära sätet, tryck upp höften. Magen är spänd. Sträck ena benet till nästan rakt, höften är hela tiden i luften. Dra in foten igen och upprepa med andra benet. Stabilisera kroppen med rumpan och magen, undvik att kroppen böjs i sidled. Öka takten när det känns bra och arbeta växelvis. Jag har börjat med 10st på vardera ben som upprepas 3ggr.
 
Det blev ingen Zumba, men jag satsar på det ikväll istället, först ska vi nu iväg och bada någonstans och njuta av det fina vädret, så ska jag ju även promenera mina 45min i rask och jämn takt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela