bexta

Rundvandringar i Skåne

Publicerad 2012-07-03 01:33:52 i Allmänt

Jag brukar välja ett par saker som jag jätte gärna vill göra under en period, vanligtvis sommaren och bestämma mig för att det ska göras. Det finns några saker som jag har bestämt att jag ska göra denna sommaren, en vandring på Romeleåsen är en av dem. Jag försöker hitta kartor på rundvandringar, men det kanske är bättre att gå från ett ställe till ett annat? Jag får kolla upp det lite närmare. Jag tror att det hade varit riktigt mysigt att ta med familjen ut på en hike över åsen, med matsäck och möjligtvis även sovsäck mm.
En annan sak som ska göras i sommar är att cykla dressin, mellan Björnstorp och Veberöd. Bilden är från den berömda tunneln (http://www.dressincykling.se/bild/).
 
Någonting som jag har med mig från förra sommaren är att varje sommar ska kännas som ett sommarlov, ni minns väl känslan av frihet, lugn, spänning och självklart sol och bad... Jag har kommit fram till att allt sitter i huvudet, man behöver faktiskt inte vara ledig hela sommaren för att få friheten och känslan av lugn, det räcker att man hittar på saker efter eller före jobbet, t.ex åker och badar eller fikar med familj och vänner. Sen gäller det att vistas ute så mycket som möjligt trots mulet väder... När jag tänker tillbaka på förra sommaren tänker jag bara på vilken underbar sommar jag hade, inte tänker jag på att det var soligt när jag jobbade som mest eller att det var mest mulet och blåsigt när jag hade semester. Jag försöker ha den inställningen denna sommaren också. Idag var jag nere på stranden i Ystad hela dagen med barnen innan vi åkte hem och jag kunde förbereda mig för att jobba natt. Jättehärligt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela