bexta

Dagens middag

Publicerad 2012-08-28 12:22:39 i Allmänt

Jag jobbar för fullt med att skapa en kostplan som skulle kunna fungera både hemma och på jobbet, och som passar både mig och familjen. Mannen hade sett på facebook att ett kompispar till oss hade tillsammans gått ner 36kg (tror jag att det var) och kommenterade att det hade varit roligt om vi kunde göra det tillsammans, jag höll på att trilla av stolen, men det är jättekul att han vill att vi ska göra det tillsammans! Nu behöver inte han gå ner så mycket som jag men jag tror bestämt att vi kan gynnas av att göra en kostplan som är mycket mer hälsosam och genomtänkt än det vi gör idag...
 
Ikväll tänker jag göra kyckling, hittade ett recept som jag tror kan bli gott...
http://recept.mabra.com/kyckling-allt-i-ett/
 

Ingredienser

2 port

300 g kycklinglårfilé (eller 2 kycklingklubbor)
150 g squash i bitar
150 g aubergine i bitar
1 liten purjolök i sneda skivor
½ grovstrimlad paprika
100 g skogschampinjoner
1 msk soja
½ msk olivolja
salt, peppar, timjan, rosmarin
2 tomater i klyftor
1 msk balsamvinäger
1 näve rucolasallad

 

Så här gör du

Sätt ugnen på 225°. Lägg kycklingen och alla grönsaker utom tomaterna  och salladen i en ugnssäker form. Blanda soja och olja och pensla över. Krydda och stek i mitten av ugnen ca 15 min. Lägg i tomaterna, vänd i pannan och stek 10 min till. Stänk över balsamvinäger och stek ytterligare 5 min. Vänd ner rucolasalladen och servera.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela